Ana Sayfa Gündem Tüketicilerin haksız fiyat artışı veya stokçuluk şikâyetlerini iletme yollarına ilişkin açıklama

Tüketicilerin haksız fiyat artışı veya stokçuluk şikâyetlerini iletme yollarına ilişkin açıklama

Serbest piyasa ilkeleri çerçevesinde adil rekabetin sağlanması, haksız fiyat artışlarına engel olunması ve tüketicilerin korunması amacıyla ülke genelinde ilgili ekipler tarafından denetimler sürmektedir.

Tüketiciler, günlük hayatta piyasada karşılaştıkları haksız fiyat artışı veya stokçuluk faaliyeti gibi şikayetlerini;

– Ticaret Bakanlığı Alo 175 Tüketici Danışma Hattını arayarak,
– e-Devlet aracılığıyla arama motoruna “Haksız Fiyat Artışı Şikayet Bildirimi” yazarak,
– Haksız Fiyat Artışı Şikayet Sistemi (HFA) mobil uygulaması aracılığıyla,
– Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER) aracılığıyla,
– Bulundukları illerdeki ticaret müdürlüklerine gidip bizzat başvuru yaparak

doğrudan resmi kurumlara iletebilirler.

8 Ocak 2025

source